DIY: maak een pompom van papier



Bij het opruimen van het oud papier kwam ik een papieren tas tegen die ik eigenlijk niet weg wilde gooien. Het is mooi stevig papier waar je veel leuke dingen van kunt maken zoals deze pompoms van papier. Snel de kast in gedoken om lijm, naald en draad te pakken en aan de slag!


Deze pompoms zijn snel te maken en daarmee ook erg geschikt voor kinderen.

Kijk je mee?


Stap 1.
Knip cirkels uit het papier. Ik heb gebruik gemaakt van een stans omdat ik kleine pompoms wilde maken en deze voor mij een goed formaat had. Wil je grotere maken dan kun je bijvoorbeeld een glas gebruiken als sjabloon.



Stap 2.
Vouw de cirkels precies in het midden. Voor deze pompoms heb ik vijf cirkels gebruikt.
Plak de cirkels met de zijkanten aan elkaar. Je ziet al snel de vorm van de pompom ontstaan.

Stap 3.
Om een leuke slinger te maken van pompoms rijg je ze, door middel van naald en draad, aan een draad en is je slinger klaar om op te hangen. Je kunt natuurlijk ook van iedere pompom een apart hanger maken, ze leuk op een schaal decoreren of gebruiken om een cadeau te versieren.



Fijne avond!

Liefs Colinda






7 opmerkingen: