Verjaardagstraktatie


Twee weken geleden werd Zoë al weer 3 jaar en dan moet er natuurlijk getrakteerd worden op de opvang.


Tja, en wat ga je dan maken of kopen? De voorgaande jaren ben ik voor fruit gegaan. De eerste keer een vlinder (klik) en de tweede keer een fruit kebab met haar leefijd (klik). Dit jaar sloegen we het fruit even over (foei!) en maakten we een spekje op een stokje.  Om het extra feestelijk te maken doopte ik de spekjes in de gesmolten chocolade en haalde ze door de discospikkels heen. Lolliezakje eromheen en klaar!


Voor de moeders (en vaders natuurlijk) onder ons: wat maken jullie als verjaardagstraktatie? En gaan jullie dan voor gezond of niet? Ik houd me overigens altijd aanbevolen voor suggesties ;-)

Liefs Colinda

5 opmerkingen:

  1. Leuk idee. Groetjes Diliana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter!
    En het ziet er wel heel lekker uit, hoor!
    Gezond of niet. Als je normaal altijd gezond eet, mag je op je verjaardag best wel afwijken, vind ik. Aan de andere kant, als de groep groot is, is er altijd wel iemand jarig en krijg je nog relatief veel snoep, tenminste als iedereen voor lekker gaat. Ach, volgens mij moet je daar niet zo moeilijk over doen.
    Een fijne avond!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd en wat een leuke en lekkere traktatie! ook al is fruit gezonder dit is toch voor kinderen veel feestelijker en lekkerder? :-) Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh die zijn volgens mij heel erg lekker,,
    Ik heb voor beide kinderen weleens marsmellows in de chocolade gedoopt en in de spikkels geduwd..ook een succes.
    Dat was trouwens de 1e keer dat mijn 11 jarige dochter iets van snoepgoed trakteerde...oh wat vond ik het erg dat zij en later ook haar 6 jarig broertje hetzelfde trakteerde ..
    Ik maak altijd iets van fruit,hartigs of popcorn oid...
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd!
    Wat een super leuke originele traktatie zeg!
    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen